Svar på Läsar fråga! keratinhår




Jag fick igår en läsarfråga om mitt löshår. Självklart ska jag svara på den!

Jag gick ju som "modell" för salongen "Beauty by Aivi" som ligger på Norra Torggatan 15 i Kungsbacka där tjejerna i en hel dag skulle få lära sig att bränna fast keratinhår. Så vi var 3 eller 4 modeller, Kommer inte riktigt ihåg.
Dem har alltså små slingor som dem limmar fast i håret och där kan dem sitta i upp till 6 månader har jag för mig.
När håret är insatt ( I mitt fall 125 st slingor) Så ska man använda sig av speciellt balsam och schampoo samt ha hårinpackning ca 3 gånger i veckan ( de första veckorna sen kan man dra ner på det )
Såklart växer håret under tiden och fästena hänger bara med neråt och håret ser därav bara längre ut, Att löshåret växer med mitt vanliga hår är ingenting man kan göra någonting åt. Man ska inte tappa sina fästen och om man gör det SPARA dem, För de går att limma fast igen!!!!
Om du med löshår måste färga sin utväxt så är det bästa att gå till en frisör för hjälp med det eftersom det kan vara lite svårt att göra det själv, Men eftersom håret är äkta som sitter i så går det alltid att färga det också. Men jag har hållt mig ifrån det eftersom jag var i Turkiet en vecka och håret redan är "slitet" som det är.

Håret jag har i från so cap som limmas fast med keratin. Inga konstigheter alls och jag rekomenderar verkligen det här. Enda negativa ( för mig som inte bryr mig så mycket om mitt hår ) Är att man måste ge håret mer uppmärksamhet, Ex. Borsta det ofta, vääldigt ofta. För att det fortfarande ska hålla sig fint och inte "trassla" sig uppe i hårbotten där fästena sitter, När du har i löshåret måste du även köpa en speciell löshårsborste.
( Se bild längre ner på special schampoo, balsam & borste )
Vill man dessutom göra det på en bra salong så ska man veeeerkligen göra det hos Beauty by Aivi där det jobbar 3 kanon fina och bra tjejer. Sociala och roliga på alla sätt och vis! =)
Hoppas du fick bra svar på din fråga, Annars får du bara fråga igen!
Kramis!

 
 

LOVE , michan



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

´

RSS 2.0